שר הפנים מבהיר: הבחירות המקומיות לא יידחו שוב

איתי גדסי No Comments on שר הפנים מבהיר: הבחירות המקומיות לא יידחו שוב
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה בעזה בעיצומה, עשרות אלפים מתושבי הצפון והדרום גולים מבתיהם ומשוכנים במלונות ומגורים עראיים ברחבי הארץ, אלפי לוחמי מילואים נמצאים בחזית, ובעוד פחות מחודשיים צפויים להתקיים הבחירות לרשויות המקומיות.

ברקע הסערה הציבורית העזה כאשר מכל הסיבות הללו יחד עולה דרישה רחבה לדחות את קיום הבחירות עד יעבור זעם, פונה היום שר הפנים במכתב מיוחד למזכיר הממשלה עו״ד יוסי פוקס ומבהיר כי לא יסכים לדחות את הבחירות, ומבקש גם שהממשלה לא תעסוק בנושא מבלי להיוועץ בעמדת כלל ראשי הרשויות.

במכתב כותב ארבל: ״על רקע פרוץ מלחמת חרבות ברזל קודם ביוזמת משרד הפנים חוק לדחיית הבחירות המקומיות ל-30 בינואר 2024. לפי סעיף 1(ב) לחוק, רשאית הממשלה באישור רוב מיוחד של שלושה רבעים מחברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ושל מליאת הכנסת, לדחות את מועד הבחירות ל-27 בפברואר. דחייה ארוכה מזו דורשת תיקון חקיקה ראשית.

בשבוע שעבר, הודעתי ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת על החלטתי שלא לדחות את הבחירות המקומיות דחייה נוספת. זאת, למעט 14 רשויות מקומיות אשר פונו והושפעו במיוחד מפרוץ המלחמה. בהן, לא ניתן לקיים את הבחירות במועדן ובכוונתי לקבוע מועד חדש לבחירות ברשויות אלו. החלטה זו התקבלה נוכח המלצת גורמי המקצוע, לאחר עריכת עבודת מטה מקיפה שכללה קבלת התייחסויות גופי הביטחון.

משיח שקיימתי עם ראשי הסיעות בקואליציה, בהם ראשי סיעת הליכוד, יו"ר הקואליציה, ויו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ, עלה כי קיימת התנגדות מובהקת לדחייה נוספת של מועד הבחירות המקומיות, לפיכך ולאור התנאים שנקבעו בחקיקה לאישור דחייה כאמור, אין לדחייה זו בעת זו היתכנות. בנסיבות אלו מצאתי כאמור שלא לפעול לדחיית הבחירות.

לנוכח האמור, ככל ששר האוצר, או חבר ממשלה אחר, מבקש לקדם החלטה לדחיית הבחירות אבקשך לוודא ראשית את עמדות ראשי כלל סיעות הקואליציה בטרם תידרש הממשלה לנושא. עוד אציין כי החלטה בנושא זה נכון לה שתתקבל בהסכמה רחבה ולא להסתפק בהסכמה קואליציונית בלבד״.

ונזכיר את פרסומו של כתבינו מוטי הלפרין, אמש במהדורת הבוקר, כי ראש הממשלה עצמו נוטה לא לדחות את הבחירות בגלל לחץ שמפעילים עליו.



0 תגובות